Farâbî ve İbn-i Sina
Tahmini okuma süresi: 1 dk.
393 defa okundu.

Kitap:Fasıldan Fasıla 1



Farabî'nin durumu İbn-i Sina'ya nazaran daha kötüdür. Zira o, vahyi salt aklın tahayyülü olarak ele almaktadır. Yani, Farabî'ye göre insan düşüncede derinleştikçe aklı tasaffî eder ve bu tasaffî ile tahayyüle başlar. Sonra, ilmî vücudu olan şeyler haricî vücud kazanır.. derken o tahayyül 'Cibril, haricî vücud kazanan şey de 'vahy' olur. Ayrıca, Peygamberlik mevhibe (Allah vergisi), fikir adamlarının bilgileri ise maksûbe (bizzat kazanılmış) olduğundan, peygamberlik, ilim adamlığından daha geridedir. İbn-i Sina, Farabi'ye göre biraz daha müstakimdir. Şöyle der o: 'Akıl insanı Allah'a ulaştıracak bir vasıtadır, ama kördür. Elinden bir yardımcı tutarsa, maksuda ulaşır. O yardımcı ise, hakikat-ı Muhammediye (sav)'dir.'