Kudsî Mekânları Tercih
Tahmini okuma süresi: 2 dk.
373 defa okundu.

Kitap:Fasıldan Fasıla 1



Üç mescidin dışındaki mescitlere husûsî olarak yolculuk yapılmaz' mealindeki hadîsi nasıl anlamalıyız? Hadiste işaret edilen Mescid-i Haram, Mescid-i Nebevî ve Mescid-i Aksâ'da ibadet etme tercihinin altında yatan manâ şudur: Yeryüzünde Allah (cc) tarafından kudsî kılınmayan hiçbir yere kutsiyet atfedilemez. İbadet kasdıyla Kâbe'ye gidilebilir fakat, Sultanahmet, Ayasofya ve Süleymaniye, öyle değildir! Kâbe'de namaz kılma adağında bulunulursa, bu nezir yerine getirilir. Ve tabii böyle mekânlara gezmek ve görmek için gidilebilir. Kur'ân-ı Kerim'de çok yerde yeryüzünde gezin bakın' buyurulur. Şu kadar ki, Allah tarafından gazaba uğramış ve helâk edilmiş kavimlerin yerlerini ziyaret etmek ibret alma kasdı olmaksızın mahzurlu görülmüştür. Efendimiz (sav), anne-babasının kabirlerini ve Uhud şehitlerini ziyaret ediyordu. Büyük zatların kabirlerinin ziyareti aleyhine de bir rivayet bilmiyoruz. Aksine, böyle zatların kabirleri ziyaret edilmeli, kendilerine Fatiha okunmalı, feyizlerinden ve manevî iklimlerinden istifade edilmelidir. Onları şefaatçi manasına vesile ve vasıta yaparak duâ ve niyazda bulunulmalıdır. Aynı durum, kudsî mekânlar için de geçerlidir.