Bazıları Sünnet-i Gayr-i Müekkedelerin TerkindeBir Şey Gerekmez Diyorlar. Doğru mudur?
Tahmini okuma süresi: 2 dk.
640 defa okundu.

Kitap:Fasıldan Fasıla 1



Efendimiz (sav), başladığı bir ibadeti hayat-ı seniyyeleri boyunca hiç terk etmemiştir. Bir cemaat gelmiş, öğleden ikindiye kadaneden onu meşgul etmiş, o, öğle sonrası kılınan iki rekat namazı ikindiden sonra kaza etmiştir. Halbuki bütün mezheplerin icmaı ile sünnet kaza edilmez. Demek ki, onda çok ciddi bir disiplin ruhu vardı ve başladığı bir ibadeti sonuna kadar götürmek istiyordu. O kadar ki, teheccüd kılamadığı zamanlar, onu da kaza ediyordu. Ta ki, hayatında ibadet adına bir boşluk oluşmasın. İkindi ve yatsının ilk sünnetlerine fazilet nev'inden çok teşvik vardır. İkindiden önce 2 veya 4 rekat sünnet kılınır; Hanefiler 4, diğer mezhepler 2 rekat kılarlar. Fakat, birisi ikindinin sünnetini hiç kılmıyorsa, gıyabında niye kılmıyor deseniz gıybet etmiş olursunuz. Zira, bunlar farz değildir. Yatsı namazına gelince: Yatsı namazından önce bugünkü anladığımız manâda bir sünnet yoktur. Akşam namazından sonra 6 rekatlık bir nafile namaz vardır. Bunun ikisi sünnet, dördü evvabin olabilir. Akşam ile yatsı namazları arasında kılınacak yirmi rekat namazın sevabıyla alâkalı hadis var. Aslında bu, akşam ve yatsı namazlarının toplamıdır. Şafiî mezhebinde 'Her ezanla kamet arasında namaz vardır' hadisine dayanarak akşam namazının farzından evvel kılınan iki rekatlık bir namaz vardır. Netice: Yatsıdan önce umûmî manâda bir namaz vardır. Fakat yatsının dört veya iki rekatlık ilk sünneti vardır derseniz kitabî konuşmamış olursunuz.